REKLAM YÖNETİMİ
Dijital Reklam Yönetimi Nedir?
Performans pazarlaması (performance marketing),
dijital alanlarda belirli bir amaca yönelik ve ölçümlenebilir bir şekilde
yürütülen reklam faaliyetlerinin tamamına verilin isimdir. Performans
pazarlamasını daha geniş bir çerçeve olan dijital pazarlamadan ayıran en temel
faktör ise performans kaygısı barındırmasıdır. İnternet reklamcılığını
geleneksel pazarlamadan ayıran ve daha etkili kılan en önemli özellik
ölçümlenebilir olmasıdır. Eğer tüm adımlar doğru şekilde kurgulanırsa dijital
pazarlamada harcanan her kuruşun verimliliğinin ölçülmesi mümkündür.
Dijital pazarlamada performans ölçümlemesi yapabilmek için reklam platformlarının doğru
entegrasyonu, farklı dönüşüm modelleri ile sonuç takibi, farklı pazarlama
araçları ile sonuç sağlamalarının yapılması konularının eksiksiz olarak
tamamlanmış olması gerekir. İnternetin kullanımının artması ile birlikte dijital reklamların gücü
de hızla arttı. Hem daha düşük maliyeti hem de ölçümlenebilirliği ile dijital
pazarlama artık her haliyle geleneksel pazarlamanın önündedir.
Dijital Reklam Türleri
Dijital platformların her geçen gün yaygınlaşması ve
platformların sayısının artması ile birlikte kullanılabilecek reklam türleri de
arttı. Dijital reklam türlerinin artmasına rağmen markaların reklam
bütçelerinin çoğunu 5 kanal almaktadır. Bu kanallar ise şöyle; Search,
Shopping, Display, Social ve Influencer.
Dijital Reklamcılığın Geleceği
Dijital reklamların geleceğini belirleyen en temel
faktörler; insanların kullandığı platformlar ve bu platformlarda tükettikleri
içeriklerdir. Bu nedenle dijital pazarlamanın geleceğine bakarken ilk sormamız
gereken soru 'gelecekte ne tür içeriklerin daha fazla tüketileceği' olmalıdır.
Sizde Online Yazılımım ajansı ile rakiplerinizin önüne geçin.